Tagliatelle cu branza si curry

Ma bufneste rasul si acum cand ma gandesc cum am “inventat” aceasta reteta. Acum aproximativ 10 ani, cand inca locuiam in Galati si imi petreceam aproape fiecare seara cu verisoara mea, Elena, am trait o mare revelatie. Satule de “pastele cu sos rosu” si de cartofii prajiti cu ketchup, am deschis frigiderul si am constatat ca nimic nu ne incanta. Mama era si ea lipsita de inspiratie si aproape ca ne obisnuisem cu ideea ca “nu vom manca nimic in seara asta”. Dupa o ora ne-am hotarat ca totusi ne e foame, asa ca am inceput sa facem inventarul. “Ce avem?”, “Pai avem paste, bulion, ketchup, cartofi, branza, unt, curry, condiment de pui…mai zic?”, “STAI!”. Si asa am ajuns sa facem paste cu branza si curry.

DSC00271


Trebuie sa mentionez inca de la inceput ca acest preparat se poate face cu orice tip de paste, chiar si cu un amestec de paste ramase nefierte pentru ca fie ati facut prea putine, fie prea multe. Eu am ales insa sa folosesc tagliatelle din grau dur de la Baneasa, pentru ca am zis sa dau un aer mai “chic” acestui preparat extrem de simplu.

DSC00241.JPG

Pentru 4 portii de tagliatelle cu branza si curry vei avea nevoie de urmatoarele ingrediente:

  • 300g branza grasa sarata, care se topeste
  • 1 cubulet de unt
  • 1 lingura sanatoasa de smantana sau iaurt grecesc
  • 1 lingurita de curry

V-am zis deja ca e o reteta foarte simpla, nu? Ei bine, se fierb pastele conform instructiunilor de pe pachet, in apa nesarata (branza va fi deja destul de sarata) si se ung bine cu un cubulet de unt intr-un bol mai mare, amestecandu-le cu un cleste sau cu o furculita si o lingura.

Pastele fierte.jpg


Cat timp tagliatellele se fierb, pregatim amestecul de branza. Cu o furculita, incepem sa o zdrobim, pana obtinem un amestec nisipos asa, format din bucatele mici, mici egale.

IMG_6507.GIF


Punem lingurita de curry in smantana si o facem galbena, galbena! Adaugam amestecul in branzica si o coloram si pe ea uniform, pana cand obtinem o pasta omogena si parfumata.

Curry si smantana.jpg


Important este ca voi sa va incadrati in timp si sa adaugati amestecul de branza cu curry peste paste cat ele sunt foarte fierbinti, pentru ca aceasta sa se topeasca frumos. Amestecati bine si le serviti calde!

pastele finale.jpg

Nici nu pot sa descriu in cuvinte ce sentiment imi da un bol de paste cu branza si curry. E ca o masina a timpului care ma duce inapoi la 15 ani. Italienii mananca simplele Cacio e Pepe si Aglio, Olio e Peperoncino, noi mancam paste cu branza si curry. Nu-i asa, Elena?

Sper sa le incercati si voi. Astept sa imi spuneti cum au fost. Va pup!

Leave a comment