Dieta in 4 culori

In anul I de facultate am reusit o mare performanta, m-am ingrasat 11kg. 🙂 Da, 11. A fost groaznic, din toate punctele de vedere, iar cei care ma cunosc bine stiu asta. Sunt miniona si a fost o schimbare totala pentru mine. Desi eram foarte slaba cand am ajuns in Constanta (nesanatos de slaba), schimbarea asta nu a fost deloc binevenita.

Nimic nu-mi mai venea la fel, pielea arata diferit, croiurile mele preferate ieseau din discutie, uram sa merg la cumparaturi si nu ma mai simteam pur si simplu bine in pielea mea. Trebuia sa fac o schimbare si nu stiam exact care sunt pasii corecti in asta. Dietele mi-au provocat intotdeauna o stare de lehamite. “Tii acum si dupaia te ingrasi dublu!”, “Dukan, tukan, mukan..niste prostii! Cum sa nu mananci fructe si legume?”, “De ce mananci carne? Fa-te vegetariana si ai scapat!”, “Saptamana asta mananc doar branza slaba de vaci. Cealalta doar cremwursti”…auzeam tot felul de lucruri de genul si ma speriam. Nu suportam dietele, iar asta este valabil si acum. In general, nu le sustin si chiar sunt de parere ca trebuie sa mancam tot ce ne place si ne face bine, atat timp cat inca ne simtim ok in pielea noastra.

Dieta in 4 culori

Sunt obsedata de jeleuri si guma. Nu, nu-mi place ciocolata.


Totusi, disperarea mea era activa in continuare, asa ca m-am apucat de research si am dat peste asta. Sincer, nu mai stiu unde am gasit-o si cum se numea, dar eu am ales sa o mulez pe comportamentul meu si al mamei mele si sa o numesc Dieta in 4 culori. De ce 4? Pentru ca ea se bazeaza pe 4 zile de dieta, fiecare centrata pe cate o categorie de alimente. E un fel de disociata permisiva, dupa care ramai cu niste obiceiuri alimentare foarte ok. De asta imi place sa-i mai spun si “Lectie de alimentatie”.

Dieta in 4 culori (2).JPG


De-a lungul timpului am facut o serie de pdf-uri cu meniuri si sugestii de mese pentru fiecare zi, dar trebuie sa stiti ca in mare este vorba despre urmatoarea schema:

In toate cele patru zile, micul dejun consta in fructe. Noi facem sucuri dimineata, dar le puteti manca si salata, puree sau pur si simplu taiate in bucati.

Ziua 1 – Proteine – Oua, carne, lapte, soia
Ziua 2 – Fibre – Legume + 3 felii de paine integrala sau echivalentul lor in orice carbohidrat integral
Ziua 3 – Carbohidrati + Cina desert
Ziua 4 – RAW

Toate mesele de pranz si cinele pot si trebuie sa contina salate usoare.


Va rog sa imi lasati adresele voastre de email, daca vreti mai multe detalii despre Dieta in 4 culori. Pdf-ul exact cu toate sugestiile de alimente pe care le puteti consuma in fiecare zi este aici. Incepand de astazi eu o sa postez pe Facebook idei de meniuri pentru patru zile.

Tot ce pot sa spun este ca dupa trei luni in care am tinut-o, am slabit impreuna cu mama mea, foarte ok. S-a vazut si la piele, si in starea generala de spirit, si in nivelul de energie…in tot! Este foarte permisiva si functioneaza foarte ok daca faci piata organizat, in functie de meniu. Noi facem meniuri pe o saptamana sau doua, adica doua sau patru seturi de zile. Desertul din Ziua 3 face lucrurile si mai usoare, in special daca il faci in casa, asa cum facem noi, si controlezi toate ingredientele din el. El poate fi inlocuit cu orice iti place sa mananci si “nu ai voie”, adica o felie de pizza, un mic burger sau o placinta cu branza.

Dieta in 4 culori (6).JPG


Eu nu o consider o dieta si nu “mor de foame” din cauza ei. Dupa primele trei luni am renuntat involuntar la paine, nu simteam nevoia sa mananc paine decat la preparatele care se mananca doar intinse pe paine (vinete, zacusca, icre etc.), am inceput sa mananc mai multe fructe si sa beau mai multa apa.

Dieta in 4 culori
Nu vreau sa va schimbati parerea despre mine. Imi plac in continuare pastele si hamburgerii si toate mancarurile la care ravnim toti, dar cand incep sa nu ma mai simt bine in pielea mea, imi doresc sa schimb ceva, iar schimbarea vine intotdeauna din mine. Sunt mai organizata, mai odihnita si de ce nu, mai fit. 🙂 Combinata cu sala e super!

Va pup!

2 thoughts on “Dieta in 4 culori

Leave a Reply

