Header briose cu dovleac si ginger

Briose cu dovleac si ghimbir

Inspirata de reteta de briose cu banane gasita pe divainbucatarie.ro, care s-a dovedit a fi cea mai buna reteta pe care am facut-o vreodata, am creat o alta aproape la fel de buna.
Aflata la cumparaturi in Kaufland, m-am lasat cucerita de un ghimbir impecabil. “Si ce vrei sa faci cu el?”, m-a intrebat mama. “Habar nu am.”, am raspuns pe ganduri. Abia astazi am gasit reteta perfecta pentru el – briose cu dovleac si ghimbir!



Pentru aceste delicioase briose am folosit urmatoarele:

  • 1 cana de dovleac copt
  • 1 lingurita cu varf de miere
  • 100g de unt topit
  • 150g zahar
  • 280g faina
  • 1 lingurita de praf de copt
  • 1 lingurita de bicarbonat
  • 1 praf de sare
  • 2 lingurite pline de condiment pentru vin fiert
  • 1 ou batut
  • 1 degetel de ghimbir

Trebuie sa recunosc ca am avut emotii, pentru ca dovleacul e cu totul diferit fata de banane. Principala frica a fost cea de a nu avea destul lichid si de a sfarsi cu o tava de briose necrescute – horror! Daar…nu a fost asa. 💛

Am curatat dovleacul de seminte, l-am taiat in bucati cat de cat egale, l-am pus intr-o tava, pe hartie de copt si l-am acoperit cu folie de aliminiu. Dupa ce am facut cateva gaurele cu o scobitoare in folie, l-am copt aproximativ 30 de minute la foc mediu (pana ce am putut sa bag furculita in el, trebuie sa fie destul de moale ca sa il fac un puree fin).


Dupa ce s-a copt, am ales cateva bucati mai moi, cam cat o cana si le-am pus in cana de maruntit impreuna cu mierea si ghimbirul ras fin. Am mixat. Am adaugat si zaharul si am mixat iarasi. Intre timp am topit untul intr-un ibricut, l-am lasat sa se raceasca putin si l-am incorporat si pe el.  A urmat spice-ul de vin si oul batut. Rezultatul – un puree fin, delicios de dovleac si ghimbir.



Apoi am luat toate ingredientele uscate, faina, sarea, bicarbonatul si praful de copt si le-am amestecat, ca sa nu avem probleme la crestere. Am turnat peste acestea partea lichida a povestii si am amestecat oana am obtinut o coca lipicioasa si extreeeem de buna. Nu va imaginati ce placere a fost sa “curatam” bolul dupa aceea. Cu un scooper am umplut formele de briose pana la jumatate.

  


Le-am copt cam 20 de minute. Luati aminte insa ca al meu cuptor arde tot ce prinde, asa ca am pus apa intr-o tava sub ele. De asemenea, nu le-am scos pana nu s-au “bronzat” si le-am testat cu o scobitoare pentru a fi sigura ca sunt facute.

Rezultatul? Un dulce perfect de duminica!


Am ales sa le ornez cu swiss meringue buttercream de vanilie si confetti de la Dr. Oetker. Arata super, nu? (Daca nu-mi iau un pos adevarat curand, intru in depresie!)


Sa-mi spuneti daca le-ati incercat si cum vi s-au parut. Va pup!

2 thoughts on “Briose cu dovleac si ghimbir

Leave a Reply

