Risotto cu spanac si maghiran

Dupa cum ziceam si inainte, abia ce m-am mutat de la apartament la casa, intr-un mic orasel de la malul marii. Desi primele zile au fost ploioase si reci, a rasarit soarele si pe strada mea si am decis sa ies la plimbare, sa descopar secretele orasului.
Cu surprindere si bucurie, am descoperit ca are muulte aprozare, toate bine aprovizionate cu fructe si legume gustoase si aratoase. Ce m-a cucerit? Un spanac proaspat superb, perfect pentru o salata fresh si un risotto cremos!

Risotto cu spanac si maghiran
Am luat o jumatate de kg si am impartit-o in doua. Din prima jumatate am facut salata mea preferata, simpla, din:

  • spanac proaspat
  • ulei de masline
  • otet balsamic
  • sare
  • piper

Uneori ii mai pun si ceapa verde, dar sincer…este perfecta si asa!


Acum ce sa facem cu cealalta jumatate? Imi era pofta de orez clasic cu spanac, dar parca nu avea rost sa raman intre zidurile comoditatii, mai ales ca aveam o bucata de parmezan de la mama lui, din Italia, de la draga mea prietena Raluca. Deci, facem risotto!

Risotto cu spanac si maghiran
Pentru acest delicios si cremos risotto am folosit urmatoarele:

  • o mana serioasa de spanac proaspat
  • parmezan (cat cuprinde)
  • o lingurita de maghiran uscat
  • 4 linguri de ulei de masline
  • 2 linguri pline de unt
  • 2 catei de usturoi
  • 1 ceapa foarte mica sau 1/2 de ceapa normala
  • 1 canita de orez cu bob rotund
  • 4 canite supa de legume calda
  • 1 ceaunel vechi
  • 1 lingura de lemn
  • sare
  • piper

Am inceput prin a toca marunt ceapa si usturoiul.
Risotto cu spanac si maghiran


Apoi am incalzit uleiul cu untul si le-am calit.
Risotto cu spanac si maghiran


Am adaugat apoi si orezul, am amestecat si l-am lasat sa se caleasca.
Risotto cu spanac si maghiran


Apoi am pus prima canita de supa si am amestecat. L-am lasat sa isi faca de cap, amestecand din cand in cand. Cand am vazut ca s-a mai umflat am adaugat si a doua canita, sarea, piperul si maghiranul. Am amestecat si am adaugat apoi treptat si celelalte doua canite, amestecand mereu.
IMG_4884
IMG_4884


Deja se vede cat de cremos devenea. Am adaugat si spanacul si am amestecat usor.
Risotto cu spanac si maghiran
Risotto cu spanac si maghiran


L-am lasat foarte putin sa fiarba si am adaugat si minunea de parmezan. Aici nu exista limita, indragostiti de branzeturi stiu asta.
Risotto cu spanac si maghiran
Risotto cu spanac si maghiran
Risotto cu spanac si maghiran


Rezultatul a fost asta. Eu am ales sa-l pun alaturi de un cotlet de porc bronzat in cuptor vreo doua ore si o salatica proaspata de spanac. A fost divin!
Risotto cu spanac si maghiran
Daca nu mai stiti ce sa gatiti si va e pofta de ceva fierbinte, fin si delicios, incercati reteta asta cu incredere! E simpla si perfecta pentru toamna asta friguroasa. 🙂

Va pup!

Leave a Reply

