Four Seasons Cake pentru concursul Dr. Oetker organizat de divainbucatarie.ro

Tortul Four Seasons pentru concursul Dr. Oetker organizat de divainbucatarie.ro

Am lipsit o vreme de pe blog si imi pare sincer rau, dar problemele mutarii de la apartament la casa si locul de munca mi-au acaparat mai tot timpul. Stiu, nu am scuze! Si pentru ca am realizat acest lucru, m-am apucat serios de treaba. 🙂

Incep prin a multumi Cristinei Toth, de la divainbucatarie.ro pentru invitatia la acest minunat concurs. De fiecare data cand vizitam raionul de creme, coloranti, elemente decorative si kituri de prajituri din vreun hipermarket, ma intrebam ce as face eu cu ele si cum as putea sa le folosesc intr-un mod deosebit. Ei bine, iata ca acum mi-am pus toate gandurile de atunci in aplicare!

Niciodata nu as fi reusit sa ma decid sa aleg un singur element decorativ de la Dr. Oetker, asa ca de ce sa nu le folosesc pe toate? Ei bine, nu chiar toate, dar pe majoritatea dintre ele. 🙂 Studiindu-le cu atentie, mi-am dat seama ca impreuna infatiseaza un adevarat calendar dulce. “Stiu! O sa fac un tort Four Seasons!”, mi-am spus si am plecat la cumparaturi.
Four Seasons Cake pentru concursul Dr. Oetker organizat de divainbucatarie.ro


Blatul stiam dinainte care va fi si anume cel mai usor si delicios blat din lume, cel din negresa de post, dupa reteta Jamilei – http://bit.ly/NegresadePostJamila. L-am folosit la cupcakes, la torturi si la negrese “reinterpretate”, este delicios si are o rata de reusita de 300%! De asemenea, folosit in aceasta imprejurare, nu a avut nevoie de insiropare pentru ca este extrem de fraged.

Nu am vrut ca acest tort sa fie unul mare, asa ca am folosit o olisoara mica si veeeeche, in care s-au facut multe creme de zahar ars in copilaria mea. Am uns-o cu putin unt, am tapetat-o cu hartie de copt si am pus minunata compozitie neagra, neagra de cacao la copt. Rezultatul? O bombita delicioasa, gata de lasat la racit COMPLET! Nu ratati etapa asta, pentru ca tortul va fi mai tarziu ornat cu crema de unt, care se inmoaie si topeste imediat, chiar si la cel mai mic semn de caldura.

Four Seasons Cake pentru concursul Dr. Oetker organizat de divainbucatarie.ro
Four Seasons Cake pentru concursul Dr. Oetker organizat de divainbucatarie.ro


Nu stiam ce crema sa fac sau sa folosesc, dar totusi fug cat pot de mult de cremele din comert. 1. Nu-mi plac la gust. 2. De ce sa nu-mi bat eu capusorul sa fac o crema “ca oamenii”? Acestea fiind zise, am decis sa fac un ganache de ciocolata neagra cu visine din dulceata. Trebuie sa recunosc ca acest ganache mi-a esuat complet in ultimele doua tentative de a face rulada superba cu inimioare a lui Cezar, dar nu m-am lasat! Observand insa ca nu mai avem dulceata de visine,  pentru ca am mancat-o (mai ales mama, te dau de gol sa stii!) am folosit whisky.
Pentru aceasta crema extrem de gustoasa si fina am folosit deci urmatoarele:

  • 100 ml frisca lichida Uhlala
  • 1 ciocolata neagra Kandia  55%
  • 1 cub de unt
  • 1 dusca serioasa de whisky
  • 1 lingurita cu varf de zahar pudra
  • 1 ibricut
  • 1 tel

Aceasta crema s-a dovedit a fi foarte usor de facut, mai ales daca respecti cu strictete pasii (ceea ce eu bineinteles ca nu am facut inainte). Am infierbantat frisca lichida in ibricut, amestecand incet din cand in cand ca sa nu se lipeasca. Dupa aceea, am adaugat ciocolata rupta in bucatele egale si am lasat-o sa se odihneasca la caldurica 5-10 minute, pentru a se topi in mod egal. Am adaugat si cubul de unt, lingurita de zahar pudra, dusca de whisky si am batut-o de nu s-a vazut! S-a vazut in schimb diferenta, crema arata bine, subtire ca o ciocolata calda groasa. Nu te speria acum, ideea principala a acestei retete este sa o lasi la rece cel putin o ora. Eu am lasat-o in congelator 30 de minute si in frigider alte 30 de minute. Abia dupa aceea am batut-o definitiv si am obtinut cea mai fina si delicioasa crema pe care am facut-o vreodata! Revin cu un later edit cu poze, eram atat de entuziasmata ca mi-a iesit, incat am uitat sa si pozez. :))

Trecem la crema de unt. Acest subiect este unul sensibil pentru mine si zic asta pentru ca am incercat de multe ori sa fac si de fiecare data mi-a iesit, dar cu o mica problema – scrasnea zaharul pudra in dinti. 😦 Am zis sa imi bat capul si sa-i descoper secretele de data asta. Nu ma face pe mine un frosting, right?

Ideea e ca pentru acest frosting din crema de unt am folosit urmatoarele:

  • 1 pachet de unt gras – 85%
  • 400g zahar pudra
  • coloranti – rosu, galben, albastru
  • apa calduta
  • mixer puternic
  • mana puternica
  • 2 linguri de esenta de vanilie

Principiul e urmatorul, 1 parte unt, 2 parti zahar. Eu am ajuns la aceste proportii. Se ia untul moale, la temperatura camerei si se bate 102918931 de ore cu zaharul pudra. Glumesc, se pune zaharul incet incetisor, pe rand, cu canuta, lingura, cu ce vreti. Nu pui alt zahar, pana ce prima transa nu s-a topit si tot asa. Ideea este sa faci asta intr-o camera relativ rece, nu in caldura si sa nu il bati prea tare, pentru ca e foarte posibil sa se taie. La final, adaugi in fir subtire apa calduta, eu am pus cam 5 linguri.

Colorarea acestor frostinguri a fost foarte interesanta. Pentru ca in trecut am folosit colorantii de la Dr. Oetker si mi s-au parut slabi ca intensitate, am zis sa incerc si altceva. Asa ca am cumparat coloranti de la Daily. NU LUATI! Sunt apa chioara, mai ales cel galben, care arata ca un suc de portocale slab. Intr-un final au iesit cele trei frostinguri. Pe cel de cacao pentru toamna l-am facut mai tarziu, pentru ca nu eram inca sigura daca vreau portocaliu sau maro.

Four Seasons Cake pentru concursul Dr. Oetker organizat de divainbucatarie.ro


Odata ce blatul s-a racit complet (sa fie rece, rece, ok?), l-am taiat in 3 si l-am umplut cu crema ganache.

Four Seasons Cake pentru concursul Dr. Oetker organizat de divainbucatarie.ro
Four Seasons Cake pentru concursul Dr. Oetker organizat de divainbucatarie.ro


Acum e acum, decoratul tortului. 🙂 Stiam cam cum vreau sa arate asa ca am pus un strat de frosting alb deasupra, cam de 2 mm si l-am invelit superficial in parti cu ce mi-a ramas. M-a interesat ca marginea de sus sa fie alba si sa nu se vada nimic negru deasupra. Am impartit suprafata in patru si am decorat-o cu elementele Dr. Oetker. Toamna cu firicele de ciocolata si bombonele portocalii si verzi, iarna cu confetti bleu si stelute albe, primavara cu fluturasi pastelati si vara cu confetti colorate. Arata mai bine decat m-as fi asteptat!

Four Seasons Cake pentru concursul Dr. Oetker organizat de divainbucatarie.ro


In parti am vrut sa fac floricele din frosting. Eu nu am un pos profesional, desi imi doresc nespus de mult, il am pe wishlist de 3 ani…dar asta e. Am improvizat! Am folosit pungi elastice, un tui vechi dintr-un set de-al mamei si un elastic de bani. Am reusit sa fac asta!

Four Seasons Cake pentru concursul Dr. Oetker organizat de divainbucatarie.ro

Four Seasons Cake pentru concursul Dr. Oetker organizat de divainbucatarie.ro
Four Seasons Cake pentru concursul Dr. Oetker organizat de divainbucatarie.ro


Tortul a iesit delicios si a aratat de exceptie! Cred sincer ca m-am intrecut pe mine cu asta. O sa continui sa fac lucruri frumoase, mai ales acum cand vin sarbatorile, pentru ca se pare ca pot!

Four Seasons Cake pentru concursul Dr. Oetker organizat de divainbucatarie.ro
Urati-mi succes la concurs! Va pup. 🙂

Leave a Reply

