5 gustari dulci preferate din copilarie

5 gustari dulci preferate din copilarie

Se spune ca viata este de fapt despre lucrurile mici. Ei bine, personalitatea mea ma indeamna mereu sa complic lucrurile, dar atunci cand vine vorba de mancare, sunt de acord. De mic copil m-am indragostit de cateva gustari, mancaruri, deserturi, de care nu am reusit sa ma despart nici pana acum. Sa vedem daca sunteti de acord cu mine! 🙂

1. Friganelele (Paine prajita cu ou)
Acest desert mi-a fost preparat mereu de bunica mea. Pentru a ne bucura diminetile, avem nevoie de:
4 felii mari de paine (nu foarte groase, dar nici foarte subtiri)
2 oua
1 cana de lapte (nu conteaza temperatura)
2 picaturi de esenta de vanilie (asta de cand ne-am mai emancipat, bunica mea nu punea nimic si ieseau delicioase!)

Batem ouale cu laptele si cu esenta, punem 2-3 linguri de ulei de floarea soarelui la incins, inmuiem painica in ou, si pe-o parte, si pe alta, cat sa se patrunda, dar sa nu se dezintegreze si o punem la prajit, pana se face aurie pe ambele parti.

Atentie!
Acest desert se serveste DOAR cu zahar care crantane in dinti. 🙂 Puteti pune si miere, dar…totusi, crantanitul e ideea!

deserturile copilariei - friganele

2. Melcisori cu lapte
Imi lasa gura apa doar cat ma gandesc. Desi acum exista paste in fel de fel de forme, de la dinozauri la printese si tractoare si Mickey Mouse, eu nu o sa ii fac decat cu melcisori clasici. Sunt absolut sigura ca surorii mele, Anica, de aproape 3 anisori, o sa ii placa la fel de mult, mai ales daca nu a apucat sa vada printesele. Shhtt!!

Cum se fac? Fierbem melcisorii/scoicile putin mai putin decat al dente si apoi le adaugam in lapte fiert cu vanilie si zahar. Nu va zic proportii pentru ca aici conteaza si gustul fiecaruia. Mie imi plac fooaarte dulci. 🙂

deserturile copilariei - melcisori cu lapte

3. Mere coapte
Merele coapte sunt desertul meu preferat de toamna. Gelatina aceea de chihlimbar ma innebuneste si nu mai stiu cand sa zic STOP! Aceasta reteta este super simpla si trebuie sa o faca oricine, macar o data in sezonul rece. Se iau 6-8-10 mere, depinde cat de mare e tava voastra, se curata de cotor si se aseaza fie direct in tava, fie pe hartie de copt. Punem un cubulet de unt in fiecare, si le umplem cu zahar. Asteptam sa se inmoaie si zaharul sa se topeasca. Divin!

deserturile copilariei - mere coapte

4. Chilamboate
Chilamboatele sunt un fel de hashtag al copilariei mele. Ele reprezinta distractia mea si desertul meu preferat, cred ca cel mai des preparat dulce din casa mea, de fapt. Reteta este foarte simpla: faina si oua. 🙂 Facem un aluat din faina si oua, daca avem oua, daca nu, apa, le rulam, le taiem cu paharul sau le facem fasii si apoi fundite si le prajim in ulei incins. Se servesc, de asemenea, cu zahar care crantane in dinti sau cu dulceata. Deliciu!

deserturile copilariei - chilamboate

5. Clatite
Aici nu mai este vorba numai de deserturi din copilarie, pentru ca numarul cinci este un preferat al tuturor varstelor! Clatitele sunt populare in orice camin din Romania, cu dulceata, fructe proaspete, ciocolata, branza dulce…orice! Pana si cu ciuperci si branza sarata, dar aici deja intram in bunatati de pranz sau seara. 😛 Mie personal imi plac la nebunie cu dulceata de fructe de padure, de capsuni si de visine, dar si cu gem de gutui sau caise.

Pentru clatite avem nevoie de:
1 ou
2 linguri de zahar
un varf de degetel de sare
2 linguri de ulei
1 cana de faina
apa (punem pana cand coca devine la fel de groasa ca o smantana mai subtire)
chef de distractie ca sa le intoarceti direct din tigaie, fara manuta 🙂

deserturile copilariei - clatite

Acum sa aud despre deserturile copilariei voastre! Va regasiti? 🙂

Leave a Reply

